Ügyfélszolgálat, rendelésfelvétel: +36 70 977 2438 | Szaküzleteink: Hajdúszoboszló, Fürdő u. 2. és Hévíz, Széchenyi u. 14.

December 17-én 12:00 óráig leadott rendelést még karácsony előtt biztosan kézhez kapja!

Szavatosság

Kedves Vásárlónk!

Köszönjük, hogy megtisztelt bizalmával és termékeinket választotta.

Minden termékünkre 12 hónap (1 év) szavatossági idő vonatkozik. 

 

Reklamáció esetén:

Rejtett gyártási vagy anyaghiba esetén panaszát - a vásárlás helyén - jelezze. A vásárláskor kapott nyugtával/számlával tudja igazolni a vétel helyét és időpontját. A fogyasztó jótállási jogait a Ptk. 6:170-6:174.§-a, illetve az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet, szavatossági jogait pedig a Ptk. 6:157-6:170. §-ai határozzák meg.

Fontos tudni, hogy a hibásnak vélt terméket/lábbelit eljuttassa szaküzletünkbe, melynek költsége minden esetben a vásárlót terheli. Ennek kapcsán utánvétellel visszaküldött lábbelit nem áll módunkban átvenni. A meghibásodott lábbelit minden esetben megtisztított állapotban kérjük visszaküldeni!

A Maszáj-Sprint Kft. felelőssége nem áll fenn az alábbi esetekben:

a, a termék szakszerűtlen használata

b, a terméket munkavédelmi eszközként, vagy a rendeltetéstől eltérő célokra használták

c, a termék szakszerű ápolásának, tisztításának hiánya

d, külső behatás általi sérülés, rongálás

e, természetes használatból eredő kopás miatt.

 

A Kormányrendelet 11. § (1) bekezdése szerint ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ezen rendelkezés fogyasztói adásvétel esetén tehát 1 évre emeli a Ptk. által korábban 6 hónapban szabályozott időtartamot, amely alatt a termék hibájára vonatkozó bizonyítási teher a vállalkozásra hárul.

Ez gyakorlatilag a kötelező jótállás legnagyobb előnyét – a hiba keletkezésére vonatkozó bizonyítási terhet – juttatja minden adásvétel fogyasztójának, függetlenül attól, hogy az adott termékre vonatkozik-e jogszabályi jótállás. Ennek megfelelően az egyéves periódus alatt felismert és bejelentett hiba esetén a vállalkozás jogszerűen csak akkor tagadhatja meg szavatossági kötelezettségei teljesítését, ha bizonyítja, hogy a hiba a teljesítést követő ok miatt következett be.

A vásárlástól számított egy évig tehát a kereskedőnek/eladónak kell igazolnia a hiba okát.

A szavatosság kizárólag a gyártási hibá(k)ra vonatkozik. A tartós, úgynevezett természetes használatból eredő kopás vagy a termék nem rendeltetésszerű használata miatti meghibásodás esetén a szavatossági jog nem érvényesíthető. Így a kereskedő nem köteles azt – jelen esetben a cipőt/lábbelit - javíttatni, cserélni.

 

A tizenkettő (12) hónap leteltével a vásárlónak kell független szakértői véleménnyel bizonyítania, hogy a hiba már a vásárláskor megvolt a terméknél és ez gyári hibára vezethető vissza.