Szavatosság
Kedves Vásárlónk!
Köszönjük, hogy megtisztelt bizalmával és termékeinket választotta.
Minden termékünkre 12 hónap (1 év) szavatossági idő vonatkozik.
Reklamáció esetén:
Rejtett gyártási vagy anyaghiba esetén panaszát - a vásárlás helyén - jelezze. A vásárláskor kapott nyugtával/számlával tudja igazolni a vétel helyét és időpontját. A fogyasztó jótállási jogait a Ptk. 6:170-6:174.§-a, illetve az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet, szavatossági jogait pedig a Ptk. 6:157-6:170. §-ai határozzák meg.
Fontos tudni, hogy a hibásnak vélt terméket/lábbelit eljuttassa szaküzletünkbe, melynek költsége minden esetben a vásárlót terheli. Ennek kapcsán utánvétellel visszaküldött lábbelit nem áll módunkban átvenni. A meghibásodott lábbelit minden esetben megtisztított állapotban kérjük visszaküldeni!
A Maszáj-Sprint Kft. felelőssége nem áll fenn az alábbi esetekben:
a, a termék szakszerűtlen használata
b, a terméket munkavédelmi eszközként, vagy a rendeltetéstől eltérő célokra használták
c, a termék szakszerű ápolásának, tisztításának hiánya
d, külső behatás általi sérülés, rongálás
e, természetes használatból eredő kopás miatt.
A Kormányrendelet 11. § (1) bekezdése szerint ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ezen rendelkezés fogyasztói adásvétel esetén tehát 1 évre emeli a Ptk. által korábban 6 hónapban szabályozott időtartamot, amely alatt a termék hibájára vonatkozó bizonyítási teher a vállalkozásra hárul.
Ez gyakorlatilag a kötelező jótállás legnagyobb előnyét – a hiba keletkezésére vonatkozó bizonyítási terhet – juttatja minden adásvétel fogyasztójának, függetlenül attól, hogy az adott termékre vonatkozik-e jogszabályi jótállás. Ennek megfelelően az egyéves periódus alatt felismert és bejelentett hiba esetén a vállalkozás jogszerűen csak akkor tagadhatja meg szavatossági kötelezettségei teljesítését, ha bizonyítja, hogy a hiba a teljesítést követő ok miatt következett be.
A vásárlástól számított egy évig tehát a kereskedőnek/eladónak kell igazolnia a hiba okát.
A szavatosság kizárólag a gyártási hibá(k)ra vonatkozik. A tartós, úgynevezett természetes használatból eredő kopás vagy a termék nem rendeltetésszerű használata miatti meghibásodás esetén a szavatossági jog nem érvényesíthető. Így a kereskedő nem köteles azt – jelen esetben a cipőt/lábbelit - javíttatni, cserélni.
A tizenkettő (12) hónap leteltével a vásárlónak kell független szakértői véleménnyel bizonyítania, hogy a hiba már a vásárláskor megvolt a terméknél és ez gyári hibára vezethető vissza.